Názov rozhoduje, či článok bude čítaný

Autor: Miro Veselý | 19.11.2004 o 8:47 | Karma článku: 4,13 | Prečítané:  2430x

Názov je najdôležitejší. Vymyslieť ho naozaj dobre nie je vždy ľahké. Ak názvom nezaujmete na prvý pohľad, text, ktorý názov uvádzal, nemalo zmysel písať - málokto si ho totiž prečíta.

Lákať čitateľov na dobrý názov je účinné. Nie vždy sa však hodí používať falošne atraktívne názvy, ktoré prilákajú stovky čitateľov, aby sa naštvali.

Na internete používajte pre názvy kapitol a podkapitol vždy korektný názov, alebo odbornú terminológiu. 

Napríklad recenzia digitálneho fotoaparátu by mala mať názov:

Plechoplast PicPicCam 3 ExtremZoom

Nemali by ste používať rôzne prívlastky typu:

Špicatý jasnovid zo stajne Plechoplastu – tretí extrémista

Takéto zakaždocennostné zabávanie publika vyšperkovanými názvami možno prinúti kliknúť stáleho a dávno znudeného čitateľa, ale nepodáva korektnú informáciu. Ten kto hľadá recenziu nemusí názov o akomsi špicatom jasnovidovi identifikovať, ako kandidáta na čítanie.

Takými názvami len dávate svojim čitateľom najavo, že pohŕdate ich časom. Namiesto jasného a zrozumiteľného názvu – šum.

Navyše nejasným názvom rušíte aj štýlovú čistotu webu.

Ak totiž prístroju či službe priradíte nejaký prívlastok, v tej chvíli prestáva byť jasné, či píšete fejtón, zábavný text, recenziu nadšeného používateľa, alebo niečo iné.

Túto prax mlčky trpíme médiám a časopisom, ktoré žijú z návštevnosti a klikanosti článkov. Táto prax však nepatrí na firemný, odborný, či záujmový web.

Atraktívny názov privábi vždy mnoho čitateľov. Otázka znie, či nebudú naštvaní, ak sa ukáže, že klikli na článok, ktorý podľa názvu sľubuje zábavu a ukáže sa, že ide o nudnú technickú recenziu...

Ideálnym stavom teda je, aby názov čo najpresnejšie a pritom pravdivo uvádzal text, ktorý bude nasledovať.

Výrobky, obchod, predaj

Je vhodné zistiť presný názov výrobku, o ktorom píšete.

Možno budete až prekvapení, ako ťažké je v niektorých prípadoch zistiť, čo je vlastne správny názov výrobku, či služby. Výrobca môže tento názov uvádzať odlišne na webe a inak v papierových katalógoch. Potom vznikne chaos v tom, ktorý z názvov je korektný.

Niekde nájdete názov Plechoplast Pic-Pic-Cam, inde bez pomlčiek, inokedy v strede slova budú veľké písmenká a v iných materiáloch malé. Raz sa číslo  uvádza s pomlčkou  (napríklad E 345), inokedy so spojovníkom (napríklad E-345)

V prípade nejasností je dobré kontaktovať primárneho výrobcu a žiadať celkom presný názov.

Fejtóny, informácie, správy

Ak na firemnom webe píšete správu, aj tu je dobré názvom čo najpresnejšie a najvýstižnejšie uviesť, čo bude v texte.

  • Nie: "Tak sme dobačovali". Áno: "Ukončenie prevádzky webstránok, správa".
  • Nie: "Správa o ukončení prevádzky webstránok", pretože dôležité patrí na začiatok.

Pri názve teda uprednostnite presnosť a zrozumiteľnosť.

A nezabúdajte na kľúčové slová

Ak sledujete aj pozíciu svojho webu vo vyhľadávačoch, je dobré prispôsobiť aj tvar použitých slov všeobecne používanému. Ak napríklad poskytujete službu tepovania kobercov, názov správy by nemal vyzerať takto:

Vytepujeme vám koberce teraz už aj suchou cestou.

Je totiž nepravdepodobné, že by niekto hľadal firmu, ktorá tepuje pomocou frázy "vytepujeme vám koberce". Skôr budú ľudia hľadať frázu "tepovanie kobercov". Voľte preto formát:

Tepovanie kobercov, suchá metóda. Novinka.

Názov bude stále zrozumiteľný a to ako pre ľudí, tak aj pre vyhľadávače. Viem, je menej osobný. Na firemnom webe si však netreba so zákazníkmi príliš hrkútať. A ak áno, nie v názvoch.

Názov je jedným z najdôležitejších prvkov, preto mu treba venovať veľkú pozornosť.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

CYNICKÁ OBLUDA

Ako Fico sám seba usvedčil

Na otázku, či si vypočul nahrávku Gorily, Fico odpovedal, že nie. Pretože on si nikdy nepúšťa vlastné vystúpenia.

Rozhovor

Autor Gorily Holúbek: Flašíka viem vysvetliť, polícia sa mi neozvala

Kvalita nahrávky je podobná originálu.

Komentár šéfredaktorky

Čo nám Gorila hovorí o Ficovi a Haščákovi

Gorila ponúkla jasnú predstavu, ako si interpretujú fungovanie štátu.


Už ste čítali?