3 nenápadné spôsoby ako sa môžete pripraviť o zdravie

Autor: Miro Veselý | 8.11.2017 o 13:50 | (upravené 8.11.2017 o 19:04) Karma článku: 9,13 | Prečítané:  3470x

Viem, tento článok sa asi nikomu nebude páčiť. Ale napíšem ho: Mnoho ľudí vám povie, ako veľmi si zakladajú na tom, aby boli a zostali zdraví. Ich činy však svedčia o tom, že zdravie je to posledné, čo by ich naozaj zaujímalo...

Zdravie - to je dosť abstraktný pojem. Často si pod tým predstavíme len normálny život. Že chodíme do práce, nemáme nádchu a väčšinou nič nás nebolí. 

Keď sa venujeme niečomu užitočnému, alebo zaujímavému, máme asi najbližšie k zdraviu. 

Inými slovami - zdravie si neuvedomíme, kým ho máme. Viem, sú aj iné definície. Jedna hovorí o stave bio - psycho - sociálnej rovnováhy. Iná schopnosti zvládať situácie, ktoré prináša život. 

Aj vy iste poznáte ľudí, ktorí si síce veľmi vážia svoje zdravie, ale pritom si možno ani neuvedomujú, ako často ho celkom zbytočne ohrozujú. 

Najhoršie je to, že cenu zdravia si začíname uvedomovať až s pribúdajúcimi rokmi. Možno ani nie cenu, ale skôr to, ako neuveriteľne ľahko si človek kvôli nejakej hlúposti môže ublížiť. Preto je dobré vedieť, ako si chrániť zdravie.

O zdraví nestačí hovoriť, ani naň pripíjať

Často vidíme ľudí, ako si zhoršujú zdravie činnosťami o ktorých je známe, že vedú do problémov.

  • Fajčenie, alkohol.
  • Obezita, zlá strava.
  • Sedavé zamestnanie bez kompenzácie športom.
  • Stres.

Takéto všeobecne známe problémy netreba preberať. Sú však aj spôsoby, kedy ľudia ohrozujú vlastné zdravie, ale neuvedomia si to hneď. 

  1. Závislosť od sociálnej siete. Človek, ktorý je závislý od svojho mobilu takmer nepretržite ťuká správu za správou v mesendžeri. Aj keď sa pritom rúti rýchlosťou 140 kilometrov po mokrej diaľnici. Možno vám povie, že dáva pozor. Ale vy viete, že skôr dáva pozor, kedy mu pípne mobil. Už tým, že rozdeľuje pozornosť na dve veci, znižuje sa mu reakčný čas. Milisekundy potom môžu chýbať. Len raz. A bude zle.
  2. Adrenalínový "šport". Druhým príkladom môže byť manažér. Po celodennom strese sa celý stuhnutý potrebuje odreagovať. Rúti sa na horskom bicykli strmým chodníkom dole. Návykový adrenalín konečne vstupuje do žíl. Je skúsený a dáva pozor. Veď aha - zatiaľ sa predsa nič nestalo! Tak čo? Ale vy viete, že stačí nečakaná chyba. Možno kamienok na trase, možno defekt. Stačí len raz. Mrzuté je, že podobní špecialisti na verejné ohrozenie nehazardujú len s vlastným osudom. 
  3. Potichu rastúca obezita. Samotná nadváha síce nie je pre zdravie úplne riziková, ale je zákerná. Má tendenciu meniť sa postupne na obezitu. A to už nie je nič zdravé. Je jeseň a vtedy dosť ľudí začne priberať. Často potom pozorujeme, že do konca roka to môže spraviť aj plus 5 kíl ako nič. Preto odporúčam, dávajte trocha pozor, čo máte v tanieroch a aké veľké taniere to sú. 

Nakoniec ešte ostanem pri riziku obezity. Predsa len, sviatky sa blížia. Povedzme si pár dôvodov, prečo mnohí do konca roku naberú nepríjemných pár kíl: Je to preto, že:

  • Po lete už netreba tak prísne pozerať na postavu. Plavky sú založené v skrini a vrstvy teplejšieho oblečenia pekne ukryjú nové tukové prírastky.
  • Začala sezóna zabíjačiek, husacích hodov a vinobraní. 
  • Škaredé počasie odradí ísť na výlety a zníži sa tak často objem pohybu. 
  • Začínajú prípravy na koncoročné sviatky - v niektorých rodinách bláznia už pred decembrom. 

Ak poznáte riziká, viete sa brániť. Môže to pomôcť, aby ste si kondíciu udržali čo najdlhšie. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kaliňákovi asistuje neznáma právnička. Tají, v akej štátnej inštitúcii pracovala

Bývalý minister vnútra za Smer Robert Kaliňák si už vybral poslaneckú asistentku. Jeho šéf Fico zatiaľ nemá nikoho.


Už ste čítali?