Ako sledovať trendy?

Autor: Miro Veselý | 30.10.2017 o 7:29 | Karma článku: 2,15 | Prečítané:  347x

Možno ste len zvedaví. Alebo plánujete pripraviť nejaký produkt či službu. Či spustiť nový web. Oplatí sa poznať nástroje, ktorými viete odhadovať trendy, čo ľudí zaujíma. Toto je tip na nástroj Google Trends.

Pri tvorbe webu často narazíte na otázky, ktoré nebudete vedieť zodpovedať.

  • Niektoré môžu byť zásadné - je o váš pripravovaný produkt či službu vôbec záujem?
  • Je záujem publika trvalý? Alebo len začína? Či končí?
  • Aká oblasť vašej práce zaujíma najviac ľudí?

Podobné otáky viete rýchlo zodpovedať pomocou nástroja trends.google.com. Využijete ho vždy, keď budete chcieť posúdiť trendy v internetovom marketingu. Môžete si skontrolovať, aký záujem má publikum o váš produkt. Alebo overiť, či ú aktuálne témy, ktorým sa na webe venujete. Vďaka tomu nástroju sa môžete venovať stratégii. 

Čo hľadá viac ľudí: šróby, alebo klince?

Rýchla odpoveď vám prezradí to, na čo sa pýtate. 

Ktorý zo slovenských spevákov je v kurze? 

Podobnými spôsobmi viete rýchlo odhaliť záujem publika. 

Pozor: nedozviete sa to, na čo sa nepýtate.

Pri používaní takýchto výsledkov však myslite na to, že niektoré výsledky môžu byť skreslené. Napríklad:

  • Stačí, aby televízia vysielala nejakú reláciu a tá môže umelo a na krátky čas zvyšiť záujem publika o určitú tému. Krátkodobé zášklby o hru na husle, či chudnutie však zvyčajne po skončení relácie prudko opadnú.
  • Alebo beží nejaká reklamná kampaň a tá môže dočasne znížiť záujem o inú, zdanlivo nesúvisiacu tému.

Ak vo vašek otázke pridáte silnú a široko uznávanú tému, dostanú výsledky iné proporcie. 

Praktické využitie

Väčšina javov má v priebehu času kopcovitý priebeh. Najskôr stúpa záujem, potom vrcholí a nakoniec začne opadávať. Bubline zvanej spinner nebolo treba ani rok na to, aby prešla takmer celý cyklus. 

Apríl až júl 2017 sa "všetci" zaujímali o spinner a potom už asi zostali len žarty. Alebo iná bublina, tentoraz sociálna:

Po roku 2008 sa to stále zlepšovalo. No od roku 2013 už kopec klesá. Je to signál, že záujem publika postupne opadá. Je otázka, čo spravia marketéri a či sa im podarí pád stlmiť. Zatiaľ sa zdá, že ho skôr urýchľujú.

Takéto grafy viete vo svojom podnikaní využiť.

  • Môže sa ukázať, že podnikáte v segmente o ktorý práve končí záujem. Ak záujem končí, asi je lepšie začať robiť niečo iné. Alebo inak.
  • Alebo zistíte, že to čo robíte ľudí ani nezaujíma. Potom je nádej, že vhodným marketingom by sa dal záujem vyvolať. 

Byť na niektorom trhu prvým to je ideálne. Len to zvyčajne stojí dosť peňazí a práce. Preto sa takto môžete vopred pokúsiť odhadnúť, či vôbec máte šancu zlomiť to.

Iným príkladom je využitie, ak chcete postaviť informačnú architektúru webu a hľadáte oblasti, ktoré by pre návštevníkov boli čo najatraktívnejšie. Spolu s aďlšími nástrojmi (ako je Ahrefs, Majestic...) potom viete postaviť takú stratégiu, aby sa váš produkt či služba 

  1. stali viditeľnými a
  2. boli aktuálne či priamo atraktívne.

Je veľa ďalších nástrojov, ktorými viete sledovať, čo sa práve deje. Z najznámejších sú to asi buzzsumo.com, či socialmention.com. Samozrejme, takýchto aplikácií je veľa. Väčšinou však majú problém s presnosťou. Pre menšie trhy, ako Slovensko nenájdu dosť obsahu, alebo priamo podporujú len materiál v angličtine. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Mala Slávika aj Miss, teraz Forza končí. Aký bol jej príbeh?

Produkčný dom má finančné problémy.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Tajní mali o únose informovať, prezident o ničom nevie

Tajní si údajne splnili povinnosť. Akú?

Stĺpček Petra Schutza

Ak môže krachnúť Forza, v šoubiznise nemá isté nikto nič

Kováčikova firma „obhospodarovala“ najlukratívnejšie eventy,


Už ste čítali?