Vyhrajte iPhone!

Autor: Miro Veselý | 11.11.2017 o 19:33 | Karma článku: 3,00 | Prečítané:  638x

Koľkokrát ste už videli výzvu "vyhrajte mobil Samsung", alebo niečo podobné? Zaujalo vás to, alebo vám to prišlo ako úplný nezmysel?

Slovo výhra znamená výsledok nejakej súťaže. V nej môžete niečo vyhrať. Štatistická pravdepodobnosť výhry je zvyčajne nízka, alebo ešte častejšie blízka nule. Nie je preto logické dať príkaz (či radu)

  • vyhraj v šachu, či
  • vyhraj majstrovstvá sveta.

Ak nejaká firma vyhlási súťaž, korektné by bolo napísať "pokúste sa vyhrať".

Slovo vyhrajte znamená príkaz, ktorý na 99,9% nie je možné splniť.

Je to len slovná manipulácia a jeden zo spôsobov nátlakového predaja.

Pre nás však môže byť poučná ešte aj druhá vec - o čo sa vlastne súťaží, aby to bolo zaujímave? 

Sú to často práve drahšie telefóny, ktoré dnes dokážu pohnúť publikum k akcii. Zdá sa, že drahý mobil dnes predstavuje uznávanú hodnotu. 

  • Buď sa zíde,
  • alebo sa dá dobre predať.

Pritom mobil dnes stojí dosť často za problémami s produktivitou a sústredením. Len si to celkom neuvedomujeme.

Ľudia, ktorí riešia veľa úloh naraz, spravia vo výsledku menej. Volá sa to aj multitasking, prepínanie sa medzi viacerými úlohami. Už dávno sa vie, že ak stále prepínate pozornosť, vo výsledku vám to znižuje IQ. Človek, ktorému furt zvonia SMS správy a niečo ho vyrušuje sa jednoducho nesústredí. Používa menej hlboké sústredenie a dá práci menej.

Nie, z mobilu "nezhlúpnete". Ale výsledky vašej práce a komunikácie budú zodpovedať výkonu človeka s nižším IQ.

Skúste sa o niečom vážne pozhovárať, ak zúčastnení trvale odkláňajú pozornosť. Každý s vibrátorom vo vrecku, ktorý triešti pozornosť každých pár sekúnd.

A tak vlastne túžime po niečom, čo nám škodí. Stávame sa povrchnejšími a už nám nevadia nelogické príkazy typu "vyhraj mobil". 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Mala Slávika aj Miss, teraz Forza končí. Aký bol jej príbeh?

Produkčný dom má finančné problémy.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Tajní mali o únose informovať, prezident o ničom nevie

Tajní si údajne splnili povinnosť. Akú?

Stĺpček Petra Schutza

Ak môže krachnúť Forza, v šoubiznise nemá isté nikto nič

Kováčikova firma „obhospodarovala“ najlukratívnejšie eventy,


Už ste čítali?