Tlačídlo like nepatrí na firemný web

Autor: Miro Veselý | 28.11.2017 o 10:13 | (upravené 30.11.2017 o 14:09) Karma článku: 2,47 | Prečítané:  670x

Sú všade. A takmer nik už na ne nekliká...Väčšina šablón a firemných webov dnes má tlačítka sociálnych sietí. Odmerajte si, či to pre vás robí nejaký úž

Facebook a iné jeho snaživé napodobeniny sú s nami už nejeden rok. Za ten čas sa všeličo zmenilo. 

Ešte pomerne nedávno bolo bežné, že na každej stránke sa objavovali ikony sociálnych sietí. Hore aj dole, naboku. Alebo na vás priamo vybrechli s nápisom "zdieľanie je dobro".

Autor webu mal pocit, aké úžasné asi bude zdieľanie, ak takto uľahčí svojím návštevníkom zdieľať svoj obsah. 

V súčasnosti odporúčam opatrnejšie. Spravte si rýchly prehľad. Klikajú vám návštevníci na tieto ikony? Zdieľajú vaše stránky na sociálnych sieťach? Ak áno, aké percento?

  • Tlačidlo Like pri článku "Šok - Voľné miesto v bulvárnej redakcii; náš redaktor umrel na šok!" asi spôsobí, že ľudia zdieľať budú.
  • Málokto ale likne článok "Drevovýroba Pilník - úvodná stránka".

Ľudia z počítaču ešte občas ako tak možno kliknú aj na Facebookové like. Ale skôr zriedkavo. Aj tak vymierajú - väčšina ľudí si internet pozerá cez mobil.

No a tí mobilní na takéto ikony neklikajú takmer vôbec. Prečo?

Po prvé

Kliknúť v mobile znamená stratiť dosť veľa sekúnd času a fókus. Kým sa vrátite nazad na stránku čo ste chceli zdieľať, žerie to čas. To by fakt muselo stáť za to. Musel by to byť celkom mimoriadny obsah.

Po druhé

Je prezdieľané. Kto už je zvedavý na čo dám like? A tak platí stále viac, že like sa dáva iba stránkam / článkom / obrázkom, ktoré splnia určité kritériá. (Novosť, prestíž, sociálne uznanie, nečakanosť... veď to poznáte) Predsa nekliknem Like na hocijakej stránke nejakej firmy. 

Po tretie

Ak na sociálne ikony na vašom webe nemáte vyvinuté vlastné riešenie ale ťaháte ich zo sociálnych sietí ako sa sluší a patrí, tak vám zabrzdia načítanie stránky bežne o 6 až 12 sekúnd.

Takže zdieľacie ikony dajte preč

Najmä, ak uvidíte, že ich dohromady aj tak nikto nepoužíva. Pretože jedna vec je, že vám na stránku dá like možno 6 ľudí (za rok). To vlastne vyzerá skôr zle, než by to signalizovalo prestíž. Ale čo tých 6 like znamená pre váš biznis? Nič.

Skúste si aplikáciu buzzsumo.com, v nej zadáte svoj web a ukáže vám vaše najzdieľanejšie stránky. Pozor, verzia zadarmo je obmedzená na malý počet testov.

Ak zistíte, že nemáte tisícky lajkov, dajte ikony nemilosrdne preč.

Na vašom firemnom webe by ste mali hovoriť o sebe. Nie propagovať zahraničné nadnárodné korporácie. Najmä, ak to pre vás nerobí nič.

Niekedy tieto ikony môžu dokonca zhoršiť orientáciu vášho návštevníka na webe.

  • Určite sa však neriaďte len podľa tohoto článku.
  • A neriaďte sa podľa konkurencie, ktorá má možno ikony aj na eshope pri každom produkte. 

Otestujte si to.

Test je jediná vec, ktorá v marketingu dáva relevantné odpovede.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Everest populizmu

Na rozhodovanie o strope bude času dosť.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.


Už ste čítali?