Overte si, kto všetko sa chváli, že robil pre vašu firmu

Autor: Miro Veselý | 30.11.2017 o 14:22 | Karma článku: 1,93 | Prečítané:  718x

Bežná prax pri najímaní nových dodávateľov je pozrieť sa na výsledky ich práce. Táto prax však v niektorých oblastiach môže predstavovať aj riziko. Potom je lepšie zmluvne si ošetriť, aby ste nefigurovali, ako ukážka...

Pred trinástimi rokmi som tu napísal článok "Zmažte svoj podpis, maestro", v ktorom odporúčam, aby na firemnom webe nebolo uvedené, kto ten web vytvoril. Samozrejme, v diskusii sa strhla búrka. 

V tomto článku sa teda tej téme vonovať nejdem. Každopádne, ak si dáte vytovriť firemný web, stále trvám na tom, že to je web, ktorý prezentuje vás, vašu firmu a nemyslím si, že naň patrí reklama na dodávateľa webového riešenia (grafika, kódera, agentúru, ppc špecialistu, SEO konzultanta, upratovačku ktorá im upratovala - kde chcete spraviť čiaru?). Keď na svojom webe chcete mať reklamu dodávateľa, je to vec dohody. 

Pri posudzovaní webu je dobré pozerať sa na jednotlivé prvky. Tlačidlá, obrázky, názvy, texty, či formuláre. Klaďte si otázky: Ako tento prvok pomôže návštevníkovi? Ako tento prvok pomôže mne? Čo sa stane, keby to tu vôbec nebolo?

Pozrite sa na stránky vašich dodávateľov.

Grafik, či iný špecialista často uvádza ukážky, pre ktorých klientov už doteraz pracoval. Nájdete ich na stránke ako portfólio, alebo referencie. 

  • Vo väčšine prípadov je to v poriadku. 
  • Sú však oblasti, v ktorých sa vám možno nebude hodiť, aby váš dodávateľ publikoval priveľa podrobností, že pre vás robil. Alebo čo robil. 

Pozrime si niekoľko situácií, kedy to môže byť sporné.

  • Marketingové služby okolo internetových stránok. Váš konkurent sa tak môže dozvedieť, že ste začali viac tlačiť na marketing. Vie u koho si dávate podadiť. Môže ho to upozorniť, že aj on by sa mal pripraviť. 
  • Delegovanie tvorby obsahu. Ak komunikujete so svojími zákazníkmi pomocou ghostwritera (niekto to za vás píše vašim menom) nemuselo by byť vždy príjmné, ak by ste neskôr zistili, že na svojej stránke sa váš autor hrdo chváli, že to písal pre vás on.
  • Asymetria. Tu a tam sa niekto môže chvastať, že robil pre veľmi veľkého klienta, aj keď v skutočnosti nerobil takmer nič. Vám to našťastie asi neublíži.

V marketingu je spravidla cieľom, aby ste svoj web odlíšili od konkurencie. Mnohé zo stratégií, ktoré na to použijete sú dôverné informácie. Aj keď vám to pomôže navrhnúť externý dodávateľ, najlepšie je mlčať. 

  • Nikto nemusí vedieť, že práve vylepšujete marketingovú stratégiu. 
  • Nikto nemusí vedieť, kto všetko pre vás pracuje. 
  • Nikto nesmie vedieť, čo plánujete.

Myslite preto na to, že ak váš dodávateľ má niekde vystavené portfólio svojich dodávateľov, asi tam bude chcieť uviesť aj to, že pracoval pre vás. Vopred si dohodnite, čo všetko bude v popise. Aby sa nestalo, že nechtiac odkryjete priveľa so svojich kariet, ktoré mali zostať skryté.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kočner ostáva vo väzbe, súd zamietol žiadosť o prepustenie

Rozhodnutie dostala špeciálna prokuratúra.

DOMOV

Dôležité fakty o pakte, pre ktorý Lajčák hrozí demisiou

Globálny pakt o migrácii vzbudzuje vášne v slovenskej politike.


Už ste čítali?