Keď firmy za svoje prachy propagujú cudzie značky

Autor: Miro Veselý | 24.1.2018 o 15:00 | (upravené 26.1.2018 o 12:10) Karma článku: 10,06 | Prečítané:  11766x

Vidina ľahkého riešenia zblbne nejednu hlavu. Nečudo - sociálne siete a vyhľadávače majú výborný marketing. Dokážu vyvolať ilúziu, že bez nich by to ani nešlo. Ich služba je zdanlivo zadarmo. Prečo po nej nechňapnúť? 

Skúste si rýchlo v duchu preletieť svoje firemné materiály, či na nich propagujete svoje služby, alebo cudzie značky. Nie raz som už videl autá a reklamné pútače, ktoré niesli ako hlavné posolstvo reklamu Facebooku. 

Napríklad niečo takéto. Obrázok je simulácia, samozejme. 

S takouto prezentáciou firma dáva viac na vedomie sociálnu sieť, ako vlastnú značku, alebo službu. Viem, oni nás chcú pozvať na svoju stránku. Možno si myslia, ako dychtivo sa tam začnú valiť fanúčikovia a dychtivo pridávať páčiky. Ale zvyčajne sa nič také nestane.

Propagovať sa pomocou sociálnej siete je riskantné. Stačí, aby sa zmenili podmienky a vaša skvelá firemná stránka sa stane takmer neviditeľnou. Oveľa profesionálnejšie je, ak si vytvoríte vašu vlastnú webstránku a nad ňou máte plnú kontrolu. Tú potom riadne propagujte. 

Na nej, ak chcete, môže byť aj reklama na sociálnu sieť. Avšak keď sa neskôr sociálna sieť zmení, ľahko to upravíte. Tip: Pozrite si aj článok o tom, ktorá reklama na webe funguje.

Druhá otázka sa týka e-mailu. Teraz dosť ľudí používa ako svoju hlavnú e-mailovú adresu Gmail. Nič proti tomu, je to zadarmo a majú to dobre nastavené. Pre študenta dokonalé riešenie. Profesionálna firma by ale nemala používať bezplatné služby. Potom totiž na svojich materiáloch musí propagovať cudziu značku:

Ešte nedávno sa pri telefónnych číslach často písal aj operátor - znova reklama cudzieho subjektu. 

Človek podvedome vníma prednostne to čo už pozná

Ak na vašej vizitke vidí Gmail, na aute Facebook, môže si vás zapamätať ako "toho človeka od internetu". Ľudia sú dnes značne povrchní. 

Pre profesionálne použitie odporúčam používať pokojne Gmail aj naďalej. Avšak jeho adresu bez problémov môžete zmeniť za svoju doménu, takže zákazník ani nezistí, že ste na Gmaili. Napíše vám na adresu vy@vasafirma.sk a príde vám to tak ako vždy do Gmailu.

  • Je isté percento ľudí, ktorí neradi zverujú svoje osobné údaje nadnárodným konglomerátom. Ak nemusia, nenapíšu vám na Gmail alebo Facebook. Z princípu.
  • Ak používate Gmail v neplatenej verzii (čo takáto adresa aj signalizuje) nemáte istotu, že vaše konto časom nezmažú. V neplatenej verzii sa to občas stáva a potom sa pomoci nedomôžete. Ak teda túto službu používate profesionálne, kúpte si platený tarif. Pár eur mesačne a okrem iného máte záruku, že údaje sa vám budú zálohovať. 

Toľko dnešný krátky tip k propagácii vašej firmy a služieb. Najvýhodnejšie je, ak vaše posolstvo bude jednoduché a konzistentné. Propagujte vlastné služby. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Slovenskí oligarchovia chceli pomôcť, cesta nakoniec končí v poli

Nedokončený nadjazd na kraji Bratislavy neplánujú dostavať.

ŠPORT

Verejné korčuľovanie je preč. Čo spravil Ramsay s reprezentáciou?

Slováci našli systém, disciplínu nie.


Už ste čítali?