3 kroky k štíhlej línii - diel 1: hasíme škody po sviatkoch

Autor: Miro Veselý | 7.1.2018 o 19:29 | Karma článku: 4,90 | Prečítané:  1378x

V tomto seriáli si postupne prejdeme návod, ako môžete schudnúť. Nikto však nemá rád veľké zmeny. Budeme preto postupovať vždy po troch krokoch. Aj malé zmeny môžu priniesť veľký výsledok. Dnes sa zbavíme toho najhoršieho.

Máme po sviatkoch. Už ste sa postavili na váhu? A ukázala plus? Tak s tým poďme niečo spraviť! Nie, netreba, aby ste si teraz hneď začali prechádzať zhruba stovku tipov ako schudnúť. To by ste hneď v tom mali chaos. Pôjdeme po menšich krokoch.

V dnešnom dieli budeme hasiť požiar. Sviatky v istom zmysle takým požiarom sú - rodiny a priatelia sa stretávajú. Pritom sa ponúkajú jedlá rastlinné i živočíšne, sladké, slané, kyselkavé a občas i s príchuťou umami. Je ľahko možné, že za sviatky ste zjedli dvoj, alebo možno viac- násobok toho, čo by ste zjesť mali.

Chcete rýchlo vidieť na váhe lepšie číslo? Tu je tip číslo 1 na dnes:

1. Prestaňte soliť

Toto pravidlo je nepopulárne. Ale ak máte pár kíl navyše, dosť pravdepodobne z nich veľa tvorí zadržaná voda. Ak áno, tak pravdepodobne máte "vďaka" tomu aj o niečo vyšší tlak krvi, než pred sviatkami. Našťastie riešenie je jednoduché a pomerne rýchle.

Skúste prestať jesť slané jedlá aspoň na pár dní. Soľničku aj vrecko so soľou dajte do inej poličky. Nech ju nepoužívate. Znamená to však nejesť aj čokoľvek výraznejšie slané. Syry, údeniny, olomoucké syrčeky, polievky, kyslú kapustu, v obchode kupované pečivo a iné známe zdroje veľkých dávok soli. Sójové omáčky tiež preč. Overte si, či nepijete minerálky - tie často obsahujú veľa sodíka. To tiež nechcete. 

Chute jedál najbližších pár dní skúste stlmiť. Nevadí, že vám to až tak nebude chutiť. Aspoň zjete o niečo menej.

Výsledok: odhadujem, že už druhý, alebo tretí deň uvidíte rozdiel. Váha o niečo klesne, pretože vaše telo sa zbaví prebytočnej vody. Krvný tlak sa posunie smerom k normálnemu číslu. 

Nie, toto ešte nie je chudnutie. Ale je to prvý krok zdravým smerom. Neskôr môžete začať jesť normálne, čiže soliť. Odporúčam však, aby ste jedli čo najmenej soli aj naďalej. 

2. Pitný režim

Ďalším krokom k zdraviu bude pitný režim. Uistite sa, že vypijete denne toľko vody, koľko je primerané vášmu telu. Podrobnejšie som o pitnom režime písal v tomto článku

Tu je graf, koľko zhruba by ste mali vypiť vody za deń. 

  • Pite len čistú vodu, alebo ovocný čaj. 
  • Ak nemáte problém so zaspávaním, môžete cez deň piť aj zelený čaj. 

Nepite bublinkové vody, minerálky ani džúsy, odšťavené ovocie či akékoľvek malinovky. Buď sú sladené a priberiete z nich, alebo sú sladené umelo a to nie je nič pre krásu a zdravie. 

Pite teda viackrát za deň čistú vodu. Ak vám veľmi nechutí, kúpte si kanvicový vodný filter. Je to podstatne lacnejšie, než kupovať balenú vodu vo fľašiach. 

3. Jedzte zeleninu pred každým jedlom

Tento bod už vyžaduje nejaké zásoby. Nejaký ten kaleráb, mrkvu či šalát. Podrobnosti som napísal v článku zelenina ku každému jedlu. Prípadne si pozrite toto trojminútové video:

Ak začnete jedávať zeleninu pred každým jedlom, je to bezpečný krok k chudnutiu. Fakt. 

Samozrejme, ak máte na tanieri zeleninové jedlo, tak zelenina ako predjedlo nie je povinná.

V stredu si povieme ďalšie tri body, ktoré vám pomôžu zdravo zoštíhlieť. Dovtedy spravte tieto tri zmeny:

  1. Významne obmedzte príjem soli.
  2. Začnite si zvykať na pitný režim. 
  3. Začnite jesť zeleninu pred každým jedlom. 

Spravte to a v stredu by ste mali navážiť na váhe lepšie číslo než dnes. 

Nakoniec tip: odmerajte si obvod pása zhruba v oblasti pupka. Výsledok si zapíšte. Neskôr sa vám zíde. Nezaškodí ani obvod bokov, ale pupok je dôležitejší. Merajte vo výške stredu medzi spodným rebrom a panvou. 

Upozornenie: Mnoho ľudí si začiatkom roka kúpi permanentku do fitka. V nádeji, že už uhradené predplatné ich bude neskôr motivovať cvičiť. Uisťujem vás, že vám to nepomôže! Nekupujte si žiadnu permanentku, ak pre vás šport nie je srdcovou záležitosťou. V tomto seriáli si postupne ukážeme, ako cvičiť správne a ešte aj zadarmo. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Slovenskí oligarchovia chceli pomôcť, cesta nakoniec končí v poli

Nedokončený nadjazd na kraji Bratislavy neplánujú dostavať.

ŠPORT

Verejné korčuľovanie je preč. Čo spravil Ramsay s reprezentáciou?

Slováci našli systém, disciplínu nie.


Už ste čítali?