Nástroj pre blogerov, marketérov aj obchodníkov - MarketingMiner

Autor: Miro Veselý | 19.3.2018 o 8:17 | Karma článku: 2,02 | Prečítané:  547x

Každý autor občas potrebuje vedieť, ako ho vníma jeho publikum. Či už píšete blog, alebo niečo predávate, je dobré mať poruke niektoré dáta. Predstavím vám nástroj MarketingMiner, ktorý sa vám môže hodiť.

V tomto článku si ukážeme niekoľko príkladov, ako viete MarketingMiner prakticky využiť pri písaní blogov, pri predaji, marketingu či pri práci s eshopom. 

Skôr, než sa do toho pustíme: veľa z informácií, ktoré spomeniem nižšie sa dá získať aj cez iné nástroje. V MarketingMineri sú však pekne pohromade a rýchlo. 

Toľko rýchla ukážka toho, čo MarketingMiner dokáže. Podrobnejšie člákny odkazujem v závere tohto textu. 

Ukážky k tomuto článku sú vyrobené na demoverzii, aby ste videli, že aj bezplatne viete vytiahnuť všeličo užitočné.

  • Bloger môže získať veľa inšpirácie. O čom písať? Čo čitateľov zaujíma? Aké príbuzné témy by sa oplatilo spracovať? Ktoré témy zas nehľadá nikto?
  • Marketér sa zas môže dozvedieť veľa informácií o zákazníkoch. Na aké oblasti cieliť? Ako si stojí v danom segmente konkurencia? Čo sa dá vylepšiť na našom webe? Čo vieme povedať o weboch konkurentov? Je toho naozaj veľa. 
  • Obchodník zas môže sledovať porovnávače cien, skúmať záujem trhu o rôzne značky. Určiť presné frázy, na ktoré má cieliť SEO. 
  • Analytik môže aj zošalieť, pretože toto je jeho raj. 
  • Tvorca webov si môže skontrolovať technický stav projektov a to aj automatizovane.

Začnem tou najlepšou správou. MarketingMiner môžete trvale používať celkom bezplatne. V bezplatnej verzii je síce pár obmedzení, pre blogera všaj aj v takej podobe prinesie úžitok. Obmedzenia začnete vnímať až v prípade, že sa marketingu, alebo písaniu venujete profesionálne. Potom sa dá kúpiť za podobnú cenu, akú zvyčajne platíme aj za iné profesionálne nástroje.

Keďže možností tam je veľa, pripravil som rýchly prehľad, čo všetko sa dá robiť a ako na to. Po založení (bezplatnej verzie) nástroja môžete robiť 3 veci.

  1. Spustiť prvý hromadný report - report znamená, že vy zadáte nejaké otázky a MarketingMiner vám po spracovaní dát pošle odpovede. 
  2. Môžete založiť nový projekt - projekt = web. MarketingMiner bude denne a automaticky sledovať váš web. 
  3. Môžete spustiť jednoriadkovú analýzu. Je to niečo podobné ako report, ale na vstupe je len jedno slovo, fráza, adresa či produkt.

Tak to poďme spraviť a to tak, nech sa dozvieme niečo užitočné. Začnem však od konca, od toho najjednoduchšieho.

Jednoriadková analýza

Predstavme si, že chcete písať o nechtovom dizajne. Pozrime sa, čo sa vieme dozvedieť o tom, či sa gélové nechty hľadajú a ako.

  1. Napíšeme trebárs "gélové nechty". Za pár sekúnd dostanete prvé dáta.
  2. Aký orientačný objem vyhľadávania je v danej téme? Aká je cena za reklamu (CPC= cena za klik). Z týchto čísiel viete odhadnúť konkurenčnosť témy aj jej ziskovosť. Ak sa iným oplatí platiť za reklamu veľa, asi sa im to oplatí. 
  3. Trend. Niekotré témy sú sezónne, iné nie. Vidíme, že v januári 2018 bola silná sezóna. 
  4. Odhad aké náročné by bolo dostať sa na dobré miesta vo vyhľadávaní. Čím vyššie číslo, tým ťažšie. (SERP=organické výsledky vyhľadávania)
  5. Výpis prvých 10 stránok. Z toho hneď viete odvodiť, aká konkrétna konkurencia pred vami stojí. Vidíte, ako to robí a často vidíte, ako ZLE to robí. 
  6. Návrh podobných tém. Dá sa využiť rôznym spôsobom. 
  7. Toto už nie je na obrázku, ale je to zaujímavé. Tabuľka doporučení, aké iné kľúčové slová by ste mohli použiť. 

Môžete tiež vložiť webovú adresu namiesto frázy. Potom vám jednoriadková analýza MarketingMineru preskúma, čo sa deje na doméne alebo na zadanej adrese.

Ukáže náhľad ako web vyzerá na desktope a ako na mobile. Zistí WHOIS dáta, kde a aké RSS feedy na stránke sú, aký CMS je použitý (najčastejšie Wordpress) niektoré SEO signály. Upozorní, ak sú voľné domény (napríklad com, net, info...) a pokúsi sa zistiť sociálne signály. Ak sa dá, nájde kontakt na prevádzkovateľa. Spraví bleskový test rýchlosti a bezpečnoti webu. Odhaduje, aká bola asi návštevnosť a aké sú zdroje návštevnosti. Ukáže počet spätných odkazov (Ťahá cez API Majestic) a ako sa vyvíja v čase. 

Podobne, ako doménu môžete otestovať aj jednotlivú URL. MarketingMiner spraví analýzu ako rýchlo sa načítala, koľko má zdieľaní, ako rýchlo odpovedal server a dosť veľa rôzntych SEO signálov či je stránka technicky v poriadku, alebo či treba niečo zlepšiť. V súčasnosti sa dosť dáva do pozornosti aj technické SEO a takýto nástroj je pekný štart.

Nuž a nakoniec môžete jednoriadkovou analýzou testovať aj produkt. 

Dozviete sa tak ako sú rozložené ceny na rôznych e-shopoch.

Uázali sme si, ako vyzerá rýchla analýza. Viete z nej rýchlo načerpať prvé informácie. Z nich potom môžete zostaviť o niečo podrobnejší report. 

Hromadné reporty

Ak sa zaujímate o tému nechtového dizajnu, možno plánujete napísať pár článkov. O čom? Čo ľudí zaujíma? Na to skvele poslúži hromadný report. Pre blogera ideálny nástroj.

Ako vstup vložíte zopár slov, ktoré chcete v článkoch spracovať. Napríklad slová ako gélové nechty, nechtový dizajn, lakovanie nechtov a podobné.

V bezplatnej verzii je obmedzenie do 5 takýchto slov pre jeden report. Pre blogera to celkom stačí. Samozrejme, ak analyzujem slová pre firemný web klienta, potrebujeme často analyzovať 10 tisíc a viac slov a fráz. Ale to už je iná téma.

V platenej verzii môžu byť na vstupe aj desaťtisíce slov.

Vyberiete si, čo vás zaujíma. V tomto kroku pozor - tu už míňate kredity. V zadarmo verzii ich máte pomerne málo a tak si nedajte robiť všetky možné testy tak ako som zaklikal na obrázku. Možno vás zaujímajú len pozície vo vyhľadávaní, alebo počet hľadaní za mesiac. 

MarketingMiner teraz začne praovať a o nejaký čas vám prinesie výsledky. Je ich veľa a najlepšie ak si to stiahnete celé v Excelovom hárku. Pre bleskovú ukážku:

Hneď vidíte, že gélové nechty sú viac ako 10 násobne zaujímavejšie, ako čokoľvek iné. Zrejme tam bude útočiť všetka konkurencia. Môžete aj vy. 

Dozviete sa, v akej pozícii je váš sledovaný web umiestnená v Google na tieto slová. Napríklad starší a opustený web z obrázku:

Sledovaný web je na deviatej pozícii na lakovanie nechtov. 

Teraz niečo, čo je pre blogera dôležité:

Dostanete desiatky, možno stovky návrhov z našepkávačov. Práve tieto dáta sú cenné ako pre autora textov, tak pre marketéra. 

Dozviete sa aj to, ktoré témy odporúča AdWords. Vrátane ceny za reklamu a hľadanosti.

Mimochodom hľadanosť sa Google snaží v poslednej dobe maskovať ukrývaním do clusterov. MarketingMiner nám ju rozkrýva.

Projekty

Nakoniec som si nechal projekty. Ak máte web, môžete si nastaviť jeho monitorovanie. 

  • Aké kľúčové slová sa ako zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania? V bezplatnej verzii sleduje len 3 slová/frázy, ale aj to stačí. Za pár mesiacov tak potom viete pozorovať prípadné zmeny a viete rýchlo analyzovať, čo sa stalo. 
  • Môžete automaticky nechať denne monitorovať, či web funguje, či nie je napadnutý nejakým malvérom, či je dostatočne rýchly, alebo či spätné odkazy stále sú tam, kde majú byť. 
  • Môžete dať monitorovať zmienky o vašej značke, mene alebo produkte. Denne tak dostanete report, ak sa o vás niekde písalo. 

Príklad nakoniec z niekoľkých webov ktoré sledujem pre seba a pár klientov. Ukážky sú z platených verzií MarketingMineru, kde sú sledované desiatky slov pre web. (Do 200 slov na web.)

Za posledný mesiac u tohto webu vidíme že po "údere" Google (zmena začala okolo 8. 3. 2018) sa web prudko prepadol na niektoré slabšie frázy. (Červené je zle). Po pár dňoch sa všetko začalo vracať k lepšiemu - zrejme prvý algoritmus poopravili. 

Iný web zazamenáva pokles v trocha inom čase - z toho sa dá usúdiť, že zmeny algoritmu ešte nie sú vyladené a chvíľu sa to bude meniť. 

Ešte jeden web v rovnakom období. Prvý "úder" asi nestačil a druhý zaznamenáva väčšie posuny. Z toho vidíme, že v rôznych segmentoch a "témach" sa google správa rôzne.

Ešte ukážka ako vyzerajú zmeny vo vyhľadávači Seznam. Šípky ukazujú, kedy sa mierne zmenil dlhodobý trend. A áno, aj tam v posledných týždňoch mierne menili algoritmus.

Ak týmto spôsobom dlhodobo sledujete pozíciu svojho webu vo vyhľadávaní, viete aspoň orientačne reagovať.

  • Niekedy totiž vyhľadávače menia spôsob vyhodnotenia výsledkov a potom sa váš web môže dostať na lepšie, alebo horšie pozície.
  • Inokedy sa pred vás začne dostávať konkurencia a ak sa to dozviete, môžete analyzovať prečo sa konkurentovi darí. Prípadne čo môžete spraviť na sebaobranu. 

Čím skôr sa o takejto zmene dozviete, tým skôr viete reagovať. 

Uznávam, na prvý pohľad vyzerá MarketingMiner na veľa učenia. Ale oplatí sa - odmenou vám bude veľa dát. Netraba sa báť. Priamo v nástroji je kopa článkov a rád, ktoré vám pomôžu. Stačí si pozrieť niektorý novší webinár a všetko dôležité viete za hodinku či dve. 

MarketingMiner je typickým nástrojom, ktorý preverí vaše znalosti. Ak neviete o internetovom marketingu takmer nič, budete MarketingMiner považovať za zbytočnosť. Je to ukážka ako v praxi vyzeá dunning-krugerov efekt. Ak neviete, že neviete, že neviete, tak vám určite nič nechýba. "Robíte internet" a považujete tento druh nástrojov za zbytočný? Vnímajte to ako varovný signál. 

Nakoniec pár užitočných linkov:

Jednoducho, je to zaujímavý nástroj, ktorý pomáha autorom webov robiť lepšiu robotu. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kočner ostáva vo väzbe, súd zamietol žiadosť o prepustenie

Rozhodnutie dostala špeciálna prokuratúra.

DOMOV

Dôležité fakty o pakte, pre ktorý Lajčák hrozí demisiou

Globálny pakt o migrácii vzbudzuje vášne v slovenskej politike.


Už ste čítali?