Grafická úprava firemného webu nemá blikať

Autor: Miro Veselý | 1.11.2004 o 6:16 | Karma článku: 3,72 | Prečítané:  1483x

V súčasnosti sa na mnohých weboch žiadne blikanie nepoužíva. Uistite sa, či na vašom webe náhodou nejaký nápis zbytočne nebliká, nepláva, či inak neruší.

Poblikávať môžu iba reklamné prvky, ktoré musia upútať pozornosť. Tie sa vyskytujú na serveroch, ktoré z reklamy žijú a čitateľ vďaka reklame dostáva ich text zadarmo. Preto musí strpieť, že to na stránke trochu bliká. Na firemnom webe však reklamný materiál nemá čo hľadať a ostatné prvky blikať nemusia.

Niečo takéto na firemný web rozhodne nepatrí!

Blikaniu sa vyhnite, veľmi vyrušuje pri čítaní a pri vnímaní obsahu. Ak máte mimoriadnu akciu, zľavu, či prémiu, nemusíte ju nechať iskriť pri obrázku bomby. Čitateľ nápis „zľava“, alebo „špeciálna ponuka“ nájde. Stačí, ak bude primerane veľký.

Nie je potrebné blikaním zdôrazňovať obsah a pútať na materiál, ktorý váš zákazník práve našiel – už ho predsa máte na svojom webe. Doprajte jeho očiam pokoj, nech sa môže sústrediť na čítanie, skúmanie technických parametrov, na výber tovaru.

Hrubou chybou sú predovšetkým rôzne lietajúce nápisy typu „Super akcia za skvelú cenu!“, ktoré sa hýbu na stránke. Podobnú sú animované ikony so psíkom, ktorý drží v zuboch obálku a dúfa, že zákazník pošle majl. Takéto prvky boli v rámci hľadania foriem webových prezentácií prípustné niekedy v roku 1995...

Žiaľ, dodnes sa dajú vidieť na niektorých weboch. Za pár týždňov sa bude písať rok 2005. Forma webu je už známa, stačí sa s ňou trocha zoznámiť.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Jankovskú aj Threemu v Smere zľahčujú. Fico stále mlčí o tykaní s Kočnerom

Obedy zadarmo sú vraj dôležitejšie ako podozrenia z Threemy

Komentár Zuzany Kepplovej

V Smere sú zase pri žatve

Čím viac im tie náhodné známosti prerastajú cez hlavu, tým viac cítia sociálne.


Už ste čítali?