Prázdne slová na predaj (+zoznam vhodných slov)

Autor: Miro Veselý | 13.4.2018 o 9:14 | Karma článku: 3,81 | Prečítané:  1222x

Ešte stále vidíme priveľa slovnej vaty tam, kde by sa žiadala plnka. V tomto článku nájdete príklady ako sa to robí a krátky zoznam marketingových výplňových slov s ukážkami, ako môžete kvetnato písať o ničom. A to všetko zadarmo.

Majú vaše firemné stránky na webe hlavu a pätu? Hovoria niečo dôležité? Konkrétne? Skontrolujte si to. Práve dokončujeme s klientom nový web. Pri analýze konkurencie som našiel také slovné zverstvá, že som sa rozhodol napísať článok. Možno niekomu príde vhod rýchle upozornenie čo si môžete skontrolovať na vašej vlastnej firemnej a marketingovej komunikácii. 

Firemný web je priestor, na ktorý treba niečo napísať. Ak to zostane na úrovni "niečo tam buchneme", môže to dopadnúť zle. Namiesto premyslených textov má dosť firiem na webe slovný odpad. Ako je to možné? Stane sa to nečakane ľahko. 

  1. Majiteľ, alebo zadávateľ webu sám nevie dobre písať.
  2. Zároveň zvyčajne nemá čas obetovať pár hodín a špecifikovať obsah. 
  3. Kúpi sa preto lacný, alebo aj drahší autor textov, ktorý dostane 3 letáky, vizitku a pokyn "niečo o nás napíšte, popoludní to ale potrebujeme dať na web". 
  4. Vzniká tak text bez srdca, bez nápadu. Plný banalít a samozrejmostí. 
  5. Majiteľ sa v tom nevyzná a tak kúpi aj zlý text. (Prípadne ho ani nečíta...)

Mnoho z textov, aké nájdete na firemných weboch zákazníkovi nepovedia vôbec nič. Príklady bezobsažných výrokov:

  • Sme progresívna a rýchlo rastúca firma. (To ma akože prečo má zaujímať?)
  • Rýchly a bezpečný nákup. (To dnes ešte nie je štandard?)
  • Serióznosť a poctivosť je našou vizitkou. (To človeku až vleje dôveru do žíl, ak niekto sám seba na úvod vyhlási za seriózneho poctivca a to v neurčitkoch!)
  • U nás vždy férové ceny! (Čiže také, ako všade inde?)
  • Hľadáte zľavu? Hľadajte nás. (Nie, nehľadám zľavu. Hľadám produkt, alebo službu.)
  • Ponúkame len vysokokvalitné ... od slovenského výrobcu. (Ešte som nevidel predajcu, ktorý by napísal, že ponúka šmejd.)
  • Oslovuje vás dokonalosť, precíznosť a vysoká kvalita? (Nie, nerozprávame sa spolu.)
  • Náš zákazník - náš pán. (Podajte mi môj bičík.)
  • Zabezpečíme celý proces dodávky tak, aby sme šetrili váš čas. (No jo! Ako inak by ste chceli podnikať?)
  • Orientácia na zákazníka a jeho spokojnosť je našou prioritou. (Na rozdiel od firiem, ktoré zákazníkov nechcú a vyháňajú ich.)
  • Trvale najnižšie ceny. (Obed zadarmo neexistuje.)
  • Samozrejmosťou je široká škála farieb. (Ak je to samozrejmé, načo o tom píšete?)
  • Cieľom je kvalita. (A vy sa k nej po kolenách pomaly približujete? Chcem firmu ktorá už v cieli je.)

Podobné mlátenie prázdnej slamy dnes stále nahrádza obsah. Návštevník by mal na prvý pohľad po príchode na web vedieť povedať:

  1. Čomu presne sa venujete, aké produkty a služby ponúkate. 
  2. Čím podstatným sa líšite od konkurencie? Prečo mám kúpiť práve u vás?
  3. Aký typ zákazníkov zvyčajne obsluhujete a v akej cene. 
  4. Hneď môžete začať prezentovať výrobky.

Tieto informácie sú dôležité. Avšak aj popis produktov je niekedy čisté zúfalstvo. Vzniká vtedy, ak potrebujete rýchlo popísať veľa výrobkov naraz a robí to autor, ktorý veľa nevie.

Stručný slovník marketingového newspeaku

Autori potom píšu texty, ktoré vrcholia už od začiatku. Používajú sa slová:

  • bleskový (v prípade techniky) 
  • ideálne
  • inšpiratívny
  • moderný
  • možnosť
  • okrem
  • optimalizovať 
  • pohodlný
  • ponúka 
  • revolučný
  • riešenie
  • špeciálne
  • umožní
  • vďaka
  • získate

Stačí, ak potom bežné a nič nehovoriace slová premiešate s týmito copywriterskými vypchávkami a vznikne výplňový marketingový text. (Nezabudnúť nariediť vhodnú koncentráciu kľúčových slov!)

Predávate jablká?

Vďaka jablkám získate možnosť užiť si dávku vitamínovej inšpirácie. Okrem zdravia vám naše jablko umožní optimalizovať vaše trávenie vďaka vláknine. Špeciálne šľachtené odrody jabĺk priamo od slovenského výrobcu sú moderným i staronovým riešením hladu. Naše jablká sú ideálne balené revolučnou technológiou, ktorá vám vyrazí dych. Jablká, jablko, jablčný, jablkové - to sme my! Jablká. 

Predávate počítače?

Počítač ABC je ideálne revolučné riešenie pre vašu kanceláriu. 6 jadrový procesor poháňa špeciálne nadupaný hardvér. Vďaka bleskovému disku získavate pohodlný prístup k dátam. Špeciálne chladenie je optimaliované pre naladenie najvyššieho výkonu. Okrem toho, že tým získate čas, dostávate aj možnosť pripojiť až 8 USB zariadení.

Nemáte o čom, ale chcete písať? Nevadí!

Vďaka prázdnym slovám získate okrem možnosti písania o ničom aj ideálne inšpiratívne a moderné riešenie. To vám umožní revolučný a bleskový postup, ktorým môžete špeciálne optimalizovať text pre pohodlné písanie.

Skontrolujte si svoje materiály, či v nich nepoužívate tento pseudo-marketingový newspeak. Trocha nevadí. Ale nesmie prevládať.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kočner ostáva vo väzbe, súd zamietol žiadosť o prepustenie

Rozhodnutie dostala špeciálna prokuratúra.

DOMOV

Dôležité fakty o pakte, pre ktorý Lajčák hrozí demisiou

Globálny pakt o migrácii vzbudzuje vášne v slovenskej politike.


Už ste čítali?